Reklama
 
Reklama
Reklama

Co o nás prozrazuje nespavost

Počítáte v noci ovečky, ale spánek stále ne a ne přijít? Nespavost postihuje v současné době stále větší počet lidí. Mnohokrát způsobuje snížení kvality života, promítá se v soukromém i pracovním životě. Jste jedněmi z těch, které nespavost trápí? Zjistěte, co bývá velmi častou příčinou vašich bezesných nocí a jaké rituály by vám mohly pomoci.

Co o nás prozrazuje nespavost (obrázek)

9. 8. 2017 –  Jedna ovečka, dvě ovečky...

Jednou za čas má každý z nás problémy s usínáním. Spánek k nám často nepřichází, pokud se nacházíme v pro nás vypjaté situaci. Často nespavostí trpíme ze stresu. Jakmile ulehneme do postele všechny problémy se nám začnou honit hlavou a my nevíme, co si s nimi počít. Na mysl nám přichází vše, co jsme přes den nestihli udělat a vše, co je ještě třeba splnit. Tma nás obklopuje a problémy se nám zdají větší, než ve skutečnosti jsou. Jedna myšlenka proudí přes druhou a z tohoto kola se jen horko těžko dostáváte ven. Mnozí lidé sahají v těchto situacích po prášcích, nicméně my si zde zmíníme přirozenější metody, které můžete vyzkoušet.

Zamyslete se nad svým životním stylem!


Většina našich problémů vychází z toho, jakým způsobem žijeme. Nespavost není v tomto případě výjimkou. Zamyslete se proto nad tím, jakým způsobem nakládáte se svým tělem jak po fyzické, tak psychické stránce. Stravujete se správně? Dopřáváte si na večer pouze lehce stravitelná jídla? Nepijete příliš alkoholu a nápojů s kofeinem? I černý čaj vám totiž může oddálit osvěžující spánek. Stejně tak životní styl bez pohybu.

Do postele byste se měli odebírat přiměřeně unavení. Neznamená to tedy sportovat před spaním, ale zajít si během dne na delší procházku či si jít zaplavat. Díky pohybu dochází k psychickému i fyzickému očištění vašeho těla. Během dne také dopřejte chvilku, ve které je možno zorganizovat vaše plány na další dny tak, aby vám následně jejich plánování nenarušovalo váš spánek. Je snazší vše promyslet přes den. Před spaním by se vám vaše myšlenky akorát rozutekly a vy byste se pouze vystresovali, co všechno během dalších dnů musíte zařídit.

Dopřejte si spánkový rituál!


Jak bylo již zmíněno, nespavost je většinou otázkou psychiky. Proto byste se měli před spaním dostatečně uvolnit a snažit se oprostit od všedních problémů. Nenechte se ovlivnit negativními emocemi, ty váš spánek zabíjejí. Zkuste si vytvořit spánkový rituál, který vám pomůže zahnat vaše chmury a připraví vás na dlouhou noc. Každému vyhovuje něco jiného. Někdo dává přednost teplému čaji, výborně se na to hodí ten meduňkový, někdo si raději čte knihu. Záleží pouze na tom, co vás uklidňuje.

Důležité je taktéž připravit si prostor kolem sebe. Místnost, ve které usínáte by měla být klidná a příjemná. To znamená, že byste se měli vyhnout jakýmkoliv rušivým elementům v podobě puštěného rádia či televize. Zkuste si také pořídit neprůhledné závěsy, které vám zajistí v místnosti dostatečnou tmu. Uvidíte, že se vám bude usínat lépe.

Dobrou noc!

Článek pro vás připravila astroložka Vanda.

Chcete se dovědět více?

Zavolejte našim poradcům na tel: 906 707 707

Jak přežít podzimní chmury podle hvězd? Jak přežít podzimní chmury podle hvězd?

Už je to zase tady. Létu už dávno odzvonilo a všichni si musíme zvykat na chmurné podzimní počasí. Sice...

Celý článek »